niedziela, 23 października 2011

szukanie dobrej pracy

W ostatnich miesiącach bardzo intensywnie poszukiwałem pracy. W celu odnalezienia zajęcia, którego wykonywanie mogłoby przynieść mi dochód finansowy, odwiedzałem wiele stron internetowych, na których umieszczane są między innymi ogłoszenia. W gąszczu ogłoszeń, w których potencjalni pracodawcy szukają najczęściej pracowników call center oraz sprzedawców terenowych znalazłem jedno interesujące ogłoszenie, które mówiło o stanowisku doradcy prawnego w kancelarii prawnej w Katowicach.


Niewiele się zastanawiając zdecydowałem się na wysłanie swojej aplikacji w wybrane przeze mnie miejsce. Od początku wierzyłem, że uda mi się być na tyle dobrym, aby dostać pracę w tej kancelarii, której domeną są porady prawne udzielane za pośrednictwem Internetu drogą elektroniczną. W końcu mam odpowiednie wykształcenie – skończyłem jedną z najlepszych uczelni prawnych w Polsce, a w dodatku zagadnienie to byłoby nie tylko moją pracą, ale też pasją, a przecież tacy pracownicy są najbardziej poszukiwani. Z zapałem i spokojem zacząłem więc przygotowywać się do procesu rekrutacji.

Po kilku dniach dowiedziałem się, że udało mi się dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko doradcy prawnego. Ubrałem się w najlepszy garnitur, uczesałem i ogoliłem się, a co najważniejsze, dwa dni przed rozmową kwalifikacyjną na wcześniej wymienione stanowisko zacząłem czytać kodeks prawa cywilnego, aby na spokojnie unormować swoją wiedzę, którą zdobyłem robiąc aplikację prawniczą w Katowicach. Angażując się tak bardzo miałem pewność, że będę należycie przygotowany i na rozmowie nie dam plamy.

Na rozmowie poszło mi bardzo dobrze, na wszystkie pytania znałem prawidłowe odpowiedzi i pracodawcy byli ze mnie bardzo zadowoleni. Powiedzieli mi ile mogę zarabiać oraz poprosili, abym względem tego wybrał typ umowy, na zasadzie której zechcę podjąć współpracę. Z racji tego, że na początku mojej kariery nie będę zarabiał kokosów, to zdecyduję się chyba podpisać dokument taki jak umowa zlecenie. Myślę, że jest ona dla mnie optymalna, ponieważ nie będę musiał opłacać wysokich składek ZUS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz